Young Peacebuilders: op weg naar vrede en verdraagzaamheid

Young Peacebuilders: op weg naar vrede en verdraagzaamheid

Vrede begint bij jezelf! .Young Peacebuilders is voor jongeren vanaf 14 jaar uit de regio’s Gelderland, Noord-Holland, Utrecht, Zeeland en Zuid-Holland, die hun steentje willen bijdragen aan meer vrede en veiligheid in een samenleving waarin iedereen meetelt. Young Peacebuilders maken impact én het verschil in hun buurt, community of regio. 

De Nederlandse Unesco Commissie steunt de Young Peacebuilders in hun missie om bij te dragen aan vrede en gelijkheid. 

Samen met andere jongeren uit hun provincie volgen ze onze Young Peacebuilders-opleiding, waarin ze worden klaargestoomd om hun eigen sociale project op te zetten. De opleiding omvat drie modules met thema’s als identiteit, groepsdynamica, conflicthantering en persoonlijkheid leiderschap.

Tijdens de opleidingsweekenden gaan de jongeren hun sociale missie voorbereiden. Ze doen onderzoek naar verbeterpunten op het gebied van vrede en veiligheid in hun omgeving en bedenken vervolgens een plan dat ze in 3 maanden gaan realiseren. Ze gaan vervolgens aan de slag met hun eigen idee of initiatief om hun buurt/community vrediger en veiliger te maken. Dat kan dus ook op, of om de school. De uitvoering van de eigen, lokale projecten gebeurt onder begeleiding van onze trainers en jongerencoaches.

Het project Young Peacebuilders is onderdeel van de maatschappelijke diensttijd (MDT). Jongeren zetten zich tijdens hun MDT vrijwillig in voor een ander. Young Peacebuilders doen dit door te investeren in een inclusieve samenleving. Young Peacebuilders werken tijdens het project aan hun talenten en persoonlijke ontwikkeling en doen skills op, waaraan zij hun hele leven iets hebben.

 De nieuwe rondes starten na de zomervakantie. Jongeren kunnen zich nu aanmelden via het inschrijfformulier op de website.

Er is een beperkt aantal plaatsen per regio, dus snel inschrijven is een pré.

 

Heeft u vragen neem dan contact op via info@youngpeacebuilders.nl

 

 

Loading...